Αγαπάκης στο CRETA για ΒΟΑΚ: Πρώτη φορά πραγματοποιείται τέτοιο μεγάλο project

Πρέπει να διαβάσετε

Με αφορμή τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από τα Χανιά, για το σχέδιο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, μίλησε στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο  Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων Γιώργος Αγαπάκης.

Ο κ. Αγαπάκης ανέφερε πως για πρώτη φορά πραγματοποιείται ένα τέτοιο μεγάλο project, για το οποίο έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα. «Η ατζέντα είναι υψηλά, από τα Χανιά μέχρι τη Σητεία υπάρχουν διαθέσιμες μελέτες, προμελέτες. Σε κάποια σημεία έχουμε οριστικές μελέτες άρα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση εκτός από την διάθεση των μελετών. Συνεπώς υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να αισθανόμαστε καλά ότι αυτή τη φορά θα γίνει πράξη αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο που περιμένουμε χρόνια».

Μάλιστα, ένα τέτοιο έργο έχει μήκος 157,5 χλμ. με το ΣΔΙΤ να είναι 24 χλμ. και τα υπόλοιπα πολύ μεγάλα έργα. «Είναι γενικά μεγάλα έργα και δύσκολα, λόγω του ανάγλυφου που έχει η Κρήτη. Εκ των πραγμάτων πρόκειται για μεγάλα τεχνικά έργα και αυτό που παρατήρησα είναι ότι αυτός ο σχεδιασμός έχει μεγάλα τεχνικά έργα. Οι προδιαγραφές του συγκεκριμένου δρόμου είναι υψηλές. Ήδη το Υπουργείο μας έχει στείλει τη μελέτη, το ανατολικό κομμάτι το έχουμε δει αναλυτικά, το δυτικό το βλέπουμε σιγά – σιγά. Οφείλω να πω ότι τα τεχνικά έργα είναι πολύ μεγάλα. Συζητάμε για 34 χλμ. τούνελ». 

Σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχει ήδη υποβληθεί. «Είναι στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, που έχουμε δει διεξοδικά και έχουμε υποβάλλει κάποιες προτάσεις. Είναι μια καλή χάραξη απλώς έχουμε επισημάνει κάποια πράγματα όσον αφορά τη λειτουργία των κόμβων που πρέπει να προσαρμοστούν καλύτερα αλλά και τη διαχείριση των ομβρίων σε συγκεκριμένες περιοχές. Σε ότι αφορά το δυτικό κομμάτι δεν έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, είναι σε εξέλιξη και αναμένεται σύντομα να υποβληθεί».

Μάλιστα, σε ότι αφορά το ανατολικό κομμάτι, η αναβάθμιση του άξονα από Χερσόνησο μέχρι Προφήτη Ηλία, ο κ. Αγαπάκης ανέφερε πως είναι ο σημερινός δρόμος ενώ από την περιοχή του Προφήτη Ηλία μέχρι την Νεάπολη, υπάρχει νέα χάραξη. «Συνολικά στο ανατολικό κομμάτι έχουμε πέντε σήραγγες». 

Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο Φόδελε – Λινοπεράματα, λέγοντας πως από τα 14 χλμ. τα 4,8 είναι τεχνικά έργα. «Γίνεται μια αναβάθμιση του υφιστάμενου, τοπικά μέχρι τον κόμβο της Αγίας Πελαγίας, ο οποίος αναβαθμίζεται σε σχέση με τον σημερινό και στη συνέχεια είναι όλο νέα χάραξη από την Αγία Πελαγία προς Ηράκλειο. Δηλαδή, βλέπουμε 3 μεγάλες σήραγγες, η μία είναι 1.117 μέτρα, η άλλη 606 μέτρα και η άλλη 425 μέτρα, και έχουμε ένα συνολικό μήκος 2.148 για να ξεπεράσουμε τις κλειστές στροφές του Παλαιοκάστρου και γενικότερα της Αγίας Πελαγίας. Όλο αυτό το τμήμα εγκαταλείπεται, έχουμε δηλαδή νέα χάραξη στην περιοχή με μια πολύ κατά μήκος κλίση, ηπιότερη από τη σημερινή».

Όσον αφορά το τμήμα Σίσες – Φόδελε, ο κ. Αγαπάκης τόνισε πως κι εκεί θα δούμε κάτι ανάλογο, όπως σήραγγες μεγάλου μήκους. «Υπάρχει μια σήραγγα δίδυμη 2,6 χλμ. που σημαίνει ότι οι κλειστές στροφές που είναι στην περιοχή του ΧΥΤΑ, αντικαθίστανται. Η κλειστή παράκαμψη των Σισών, εγκαταλείπεται σε ένα μήκος 7 χλμ. Μιλάμε για ένα νέο άξονα».

Τέλος, ο κ. Αγαπάκης σημείωσε πως δεν πρόκειται για μια διαπλάτυνση του δρόμου αλλά για μια ουσιαστική αναβάθμιση. «Για να μην πω νέα χάραξη σε πολλά σημεία! Από ότι είδαμε σε πολύ γρήγορα, περίπου το 40% του υφιστάμενου δρόμου γίνεται νέα χάραξη και το υπόλοιπο αναβαθμίζεται με σοβαρά γεωμετρικά στοιχεία».

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα