Η ένταξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης δημιουργεί προσδοκίες υλοποίησης του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου του νησιού.
Ο ΒΟΑΚ εντάσσεται στον «Άξονα 4.6: Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων οικονομίας της χώρας».
Στον σχεδιασμό προβλέπεται χρηματοδότηση 427 εκατομμυρίων ευρώ με την αναφορά για «επένδυση στην κατασκευή του ΒΟΑΚ που θα συνδέσει τις 4 μεγάλες πόλεις της Κρήτης αναβαθμίζοντας την μεγαλύτερη τουριστική περιοχή της χώρας και εκσυγχρονίζοντας το νησί. Η επένδυση θα βελτιώσει καταλυτικά την οδική ασφάλεια και θα κινητοποιήσει πολλές επιπλέον περιφερειακές επενδύσεις».
«Είναι μία θετική εξέλιξη γιατί δεν είχε ανακοινωθεί ακριβές χρηματοδοτικό εργαλείο. Ο ΒΟΑΚ είναι ένα σύνθετο έργο, τόσο μελετητικά όσο και χρηματοοικονομικά. Ο βασικός άξονας των πιστώσεων και του εθνικού σκέλους των πόρων θα γίνει από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης», δήλωσε στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και την εκπομπή Live με την Αντιγόνη ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αγαπάκης.
Στο μεταξύ συμπληρώνονται τα τελευταία κομμάτια του παζλ για τη διαγωνιστική διαδικασία του έργου Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Ήδη η πρώτη φάση του διαγωνισμού έχει ολοκληρωθεί και το αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών η επόμενη, με στόχο έως το τέλος του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο.
«Κατατέθηκε η προμελέτη για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη. Πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με 6 σήραγγες και 12 κοιλαδογέφυρες», πρόσθεσε ο κ. Αγαπάκης.
Το Έργο Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5χλμ και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών σύντομα θα ακολουθήσουν και το τμήμα Κίσσαμος – Ηράκλειο που θα υλοποιηθεί μέσω Σύμβασης Παραχώρησης και οι μελέτες για τη βελτίωση των υπαρχουσών παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.