Η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια σημείωσε αύξηση 6,9% τον Ιανουάριο του 2025, σύμφωνα με νέα στοιχεία της ACI Europe.
Η άνοδος αυτή αντανακλά την ανθεκτικότητα της ταξιδιωτικής ζήτησης, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αεροπορική βιομηχανία.
Διεθνείς και Εσωτερικές Πτήσεις: Αντίθετες Τάσεις
Η αύξηση επιβατών οφείλεται κυρίως στην άνοδο των διεθνών ταξιδιωτών κατά 8,3%, γεγονός που καταδεικνύει τη συνεχιζόμενη δυναμική του διεθνούς τουρισμού.
Αντίθετα, η εγχώρια αεροπορική κίνηση αυξήθηκε μόλις 2,7%, παραμένοντας 12,5% χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2019, κάτι που η ACI Europe αποδίδει σε δομικές αλλαγές στην αεροπορική αγορά.
Τα Κορυφαία Αεροδρόμια της Ευρώπης
Τα μεγάλα αεροδρόμια που εξυπηρετούν πάνω από 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως κατέγραψαν συνολικά αύξηση 7% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024.
Τα πέντε πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ευρώπης τον Ιανουάριο του 2025 ήταν:
1. Κωνσταντινούπολη (IST) – 6,4 εκατομμύρια επιβάτες
2. Λονδίνο Χίθροου (LHR) – 6,3 εκατομμύρια επιβάτες (+5,3%)
3. Παρίσι Σαρλ ντε Γκολ (CDG) – 5,3 εκατομμύρια επιβάτες
4. Μαδρίτη Μπαράχας (MAD) – 5,2 εκατομμύρια επιβάτες
5. Άμστερνταμ Σίπχολ (AMS) – 4,8 εκατομμύρια επιβάτες
Τα Μικρότερα Αεροδρόμια Παραμένουν Ευάλωτα
Τα περιφερειακά και μικρά αεροδρόμια (με λιγότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες) παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (19,7%), αλλά παραμένουν 31,9% κάτω από τα επίπεδα του 2019.
Η ACI Europe σημειώνει ότι μόνο το 46% των μικρών αεροδρομίων έχει καταφέρει να ανακάμψει πλήρως από την κρίση της πανδημίας, καταδεικνύοντας τη συνεχιζόμενη ευθραυστότητα αυτού του τομέα στο νέο αεροπορικό περιβάλλον.
Η σταδιακή ανάκαμψη του ευρωπαϊκού αεροπορικού τομέα συνεχίζεται, με την διεθνή κίνηση να αποτελεί τον κύριο μοχλό ανάπτυξης. Ωστόσο, η εσωτερική ζήτηση και η απόδοση των μικρότερων αεροδρομίων εξακολουθούν να αποτελούν προκλήσεις, αντανακλώντας τις ευρύτερες διαρθρωτικές αλλαγές στην αγορά.