Τις τάσεις που οδηγούν τις ταξιδιωτικές κρατήσεις από το 2024 και μετά για Ευρωπαίους και Αμερικανούς τουρίστες, αποκαλύπτει η Omio, στην ετήσια έκθεσh της NowNext.
- Οι απομακρυσμένες και ιδιαίτερες τοποθεσίες έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια.
- Οι αποδράσεις σε μεγάλες πόλεις κινούνται ανοδικά και πάλι, με το 60% να σχεδιάζει να τις επισκεφτεί το 2025.
- Οι πλούσιες σε πολιτισμό πρωτεύουσες κερδίζουν την πρώτη θέση ως προορισμοί με τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο τα εμβληματικά ορόσημα που πείθουν τους ταξιδιώτες να τις επισκεφθούν. Γαστρονομία, συναυλίες και αθλητικές εκδηλώσεις είναι ολοένα και περισσότερο μεταξύ των βασικών λόγων που οι τουρίστες συρρέουν σε μεγάλες μητροπόλεις. - Τα τελευταία χρόνια, τα solo ταξίδια ως τάση οδηγούνται σε μεγάλο βαθμό από γυναίκες, αλλά σύντομα θα δούμε μια αύξηση στους μοναχικούς άνδρες ταξιδιώτες.
To 2025 ένα solo ταξίδι σχεδιάζει το 30% των ανδρών και το 23% των γυναικών. - Οι άντρες όχι μόνο σχεδιάζουν να αυξήσουν τις μεμονωμένες αποδράσεις του, αλλά θα το κάνουν με στυλ, καθώς το 28% θα ξοδέψει πάνω από 2.400 ευρώ στο διεθνές του ταξίδι.
- Οι ταξιδιώτες αναφέρουν τα γλωσσικά εμπόδια και την πλοήγηση σε άγνωστα δίκτυα μεταφορών ως τις μεγαλύτερες πηγές άγχους με σχεδόν το ένα τρίτο (29%) να παλεύει με τις μεταφορές.
Η τεχνολογία
- Το 2025, οι τουρίστες θα βασίζονται όλο και περισσότερο στην τεχνολογία για να πλοηγηθούν στην πολυπλοκότητα των διεθνών ταξιδιών.
- Το 44% θα χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να προγραμματίσει και να κλείσει ταξίδια το 2025, σε σύγκριση με 27% το 2024.
- Οι έμπειροι ταξιδιώτες εμπνέονται από τα social media για τις αποδράσεις τους (45%).
Τα καλοκαιρινά ταξίδια
Ενώ η shoulder season (εποχή ώμου) μπορεί να προσφέρει φθηνότερες, πιο ήσυχες και εύκρατες συνθήκες, οι ταξιδιώτες απλώς δεν μπορούν να αντισταθούν στις κορυφαίες καλοκαιρινές μετακινήσεις.
- Το 2024, το 74% των ταξιδιωτών πιστεύει ότι ο Ιούνιος, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι οι καλύτεροι μήνες για να ξεφύγει.
- Το 2025, αυτό συνεχίζεται. Το 76% να προτιμά την τουριστική εμπειρία της περιόδου αιχμής, σε σύγκριση με τις επιλογές εκτός αιχμής.
Το συνειδητό ταξίδι
Το συνειδητό ταξίδι συνεχίζει να αποκτά ραγδαία σημασία, καθώς οι τουρίστες προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τις αρνητικές επιπτώσεις του ταξιδιού τους και να βοηθήσουν τις κοινότητες και τα μέρη που επισκέπτονται.
- Πάνω από τους μισούς (58%) είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν σε μέρη με κίνητρα για βιώσιμα ταξίδια.
- Το 44% λέει ότι η υποστήριξη τοπικών επιχειρήσεων και εστιατορίων είναι βασικό μέρος των ταξιδιωτικών του σχεδίων.