Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
17.2 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Αδιάκοπος και διαρκής ο αγώνας για το δικαίωμα των παιδιών με ειδικές ανάγκες στην μάθηση

Πρέπει να διαβάσετε

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΜέΡΑ25 Γιώργος Λογιάδης, με θέμα: «Αδιάκοπος και διαρκής ο αγώνας για το δικαίωμα των παιδιών με ειδικές ανάγκες στην μάθηση».

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:

«Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο -Λύκειο Ηρακλείου (ΕΝΕΓΥΛ) είναι η  μεγαλύτερη σχολική μονάδα ειδικής αγωγής της Κρήτης, και φιλοξενεί περισσότερους από 100 μαθητές με ιδιαιτερότητες.

Το σχολείο  εδώ και δεκατρία  χρόνια στεγάζεται  σε ακατάλληλες για φοίτηση,  λυόμενες αίθουσες.  Η εικόνα του σχολείου είναι επιεικώς τραγική και απαράδεκτη και δεν τιμά κανένα και ιδίως τους ιθύνοντες που διαχρονικά έχουν χειριστεί αυτή την υπόθεση. Μια κατάσταση που θέτει εξ αρχής στην περιθωριοποίηση τις ήδη  ευάλωτες  κοινωνικά ομάδες μη παρέχοντας ίσες ευκαιρίες στη μάθηση και την  κοινωνική ενσωμάτωση.

Οι εργαζόμενοι σε αυτό το σχολείο, προσφέρουν το έργο τους κάτω από αντίξοες συνθήκες εργασίας, με σοβαρότατες ελλείψεις σε υποδομές, οι οποίες παρεμποδίζουν την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού προς όφελος των μαθητών.

Οι γονείς και οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι για ακόμα μια φορά με ένα κράτος και μια πολιτεία αναλγησίας που εθελοτυφλεί, απέναντι στο πρόβλημα τους, αναγκάζοντας τους να διεκδικούν το αυτονόητο.

Οι συνθήκες στο σχολείο είναι οι εξής επιγραμματικά: Το κτήριο είναι αυθαίρετο. Στις βροχές η μονάδα κλείνει διότι πλημμυρίζουν ή λασπώνουν σχεδόν όλοι οι χώροι και κανείς δεν μπορεί να κάνει μάθημα  Οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις είναι παλιές και ελλοχεύει ο κίνδυνος ηλεκτροπληξίας. Οι γυψοσανίδες είναι σπασμένες και πέφτουν κομμάτια. Οι αίθουσες εκτός από το ότι δεν φτάνουν είναι και πολύ μικρές. Σε  αίθουσα 3επί 5, αποκαλούμενη  ως γυμναστήριο, γίνεται γυμναστική, φυσικοθεραπεία, εργοθεραπεία και ταυτόχρονα η ατομική υγιεινή των παιδιών. Όλα αυτά σε ένα στρώμα που θέλει αλλαγή. Στον προαύλιο δεν υπάρχει  εκτός από ορισμένα  παγκάκια που  είναι από δωρεές πολιτών

Δεδομένου ότι αυτές δεν είναι συνθήκες φοίτησης

Ερωτάται η κα. Υπουργός:

Προτίθεται η πολιτεία να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, και να μην αντιμετωπίζει την ειδική εκπαίδευση σαν φτωχό συγγενή και αυτά τα παιδιά, σαν παιδιά ενός κατώτερου θεού, και να βρει λύση με την εξεύρεση νέου οικοπέδου;

Προτίθεται η κυβέρνηση να μεριμνήσει και να κατασκευάσει άμεσα σύγχρονο σχολικό κτήριο που να πληροί προδιαγραφές φιλοξενίας και διδασκαλίας παιδιών με ειδικές ανάγκες, το οποίο θα παρέχει ασφάλεια και χαμόγελα στα παιδιά;».

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα